1
DEFINICJE
Dla potrzeb interpretacji Regulaminu, użyte w Regulaminie terminy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:
1. Aplikacja (System) - dziennik elektroniczny Fryderyk,
2. Usługobiorca (Szkoła) - podmiot, z którym Operator zawarł umowę na dostarczanie i utrzymanie Internetowego Dziennika Lekcyjnego Fryderyk,
3. Usługodawca (Operator) - podmiot świadczący usługę - Netro42 Sp. z o.o. Oddział w Polsce, ul. Króla Kazimierza 18, 35-061 Rzeszów, KRS 0000296828, adres poczty elektronicznej: [email protected],
4. Strony - Usługodawca i Usługobiorca Systemu,
5. System - udostępniony przez Operatora dla Użytkowników system teleinformatyczny (Dziennik Elektroniczny "Fryderyk", w rozumieniu Ustawy z 18 lipca 2002 r., o świadczeniu usług drogą elektroniczną, służący do świadczenia Usług),
6. Umowa podstawowa - odrębna umowa zawarta między Stronami na świadczenie usługi do Systemu,
7. Administrator Systemu - osoba wyznaczona przez Szkołę do zarządzania Systemem,
8. Konto Użytkownika - przypisany przez Administratora Systemu dostęp do określonej zawartości oraz funkcji Systemu dla konkretnej osoby. Dostęp do Konta Użytkownika przyznawany jest za pośrednictwem unikalnej nazwy Użytkownika (login) oraz hasła,
9. Użytkownik Systemu - uczniowie Szkoły, rodzice i/lub opiekunowie uczniów Szkoły, pracownicy Szkoły oraz inne osoby, dla których dane zostały zarejestrowane w Systemie i dla których utworzone zostało Konto Użytkownika,
10. Dostępność usługi - czas, w którym Użytkownicy Systemu mogą korzystać z Systemu zgodnie z jego przeznaczeniem,
11. Przeglądarka internetowa - najnowsze wersje oprogramowania umożliwiającego wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies; np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer.
2
Postanowienia wstępne
1. Usługobiorca Dziennika Elektronicznego "Fryderyk" od chwili podjęcia czynności zmierzających do skorzystania z Usług świadczonych przez Operatora zobowiązany jest do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu,
2. Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Operatora.
3. Regulamin jest dokumentem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
4. Użytkownik Systemu powinien się zapoznać się z treścią i zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu
3
Warunki i zasady świadczenia usługi
Operator dokona wszelkich starań w celu zapewnienia bezpieczeństwa i poufności danych zgromadzonych w Systemie.
1. Operator świadczy Usługi na rzecz Usługobiorcy na podstawie Umowy Spersonalizowanej, zawartej przez Operatora ze Szkołą oraz na podstawie niniejszego Regulaminu.
2. Usługobiorca otrzymuje pełny dostęp administracyjny do Aplikacji.
3. Do prawidłowego korzystania z Aplikacji niezbędne jest posiadanie aktywnego Konta Użytkownika.
4. Konto Użytkownika zakładane jest przez Administratora Systemu. Dane dostępne do konta Użytkownika Aplikacji przekazuje Administrator Systemu.
5. Dostęp do informacji zgromadzonych w Dzienniku Elektronicznym Użytkownik Systemu uzyskuje po zalogowaniu się do Aplikacji. Do zalogowania konieczne jest podanie przydzielonego Użytkownikowi loginu oraz hasła dostępu.
6. Każdy Użytkownik zobowiązuje się chronić swoje hasło oraz login przed dostępem osób nieuprawnionych.
7. W przypadku nieumyślnego ujawnienia danych logowania osobie nieuprawnionej lub podejrzenia ujawnienia tych danych, należy bezzwłocznie dokonać zmiany hasła.
8. W celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa, komunikacja pomiędzy Użytkownikiem a Systemem odbywa się za pośrednictwem zaszyfrowanego połączenia HTTPS. Ponadto hasło dostępu do Konta Użytkownika zapisane jest w Aplikacji wyłącznie w formie zaszyfrowanej. Operator nie ma możliwości poznania lub odczytania haseł dostępowych Użytkowników Systemu.
9. W razie potrzeby, na podstawie pisemnej prośby, Operator może wygenerować nowe hasło dla Administratora Systemu.
10. Użytkownik Systemu jest odpowiedzialny za ochronę loginu i haseł dostępowych. Zobowiązany jest do okresowej zmiany hasła. (nie rzadziej niż raz na 30 dni), w celu ochrony dostępu do Systemu.
11. Aby zakończyć pracę z Aplikacją, Użytkownik Systemu zobowiązany jest wylogować się, tj. nacisnąć przycisk "wyloguj".
12. Niedozwolone jest:
a) korzystanie z Aplikacji/Systemu w sposób, który narusza lub zmierza do naruszenia obowiązujących przepisów prawa,
b) podawanie się za innego Użytkownika Systemu,
c) podejmowanie jakichkolwiek działań na szkodę osób trzecich i/lub Operatora lub mających na celu utrudnienie lub zakłócenie normalnego funkcjonowania Aplikacji,
d) podejmowanie czynności przez Użytkownika, które prowadziłyby do zwielokrotnienia usług jakimkolwiek celu np. w celu odsprzedaży, e) zamieszczanie w systemie treści bezprawnych lub niedozwolonych prawnie.
1. Usługodawca zastrzega sobie prawo czasowego lub trwałego zaprzestania świadczenia usługi dostępu do Aplikacji w przypadku:
a) naruszenia zasad regulaminu,
b) działań niezgodnych z prawem.
4
Warunki techniczne świadczenia usługi
1. Korzystanie z Usług jest możliwe pod warunkiem dysponowania przez Użytkownika Systemu Przeglądarką Internetową i dostępem do Internetu.
2. W celu prawidłowego korzystania z Systemu niezbędne są:
a) połączenie z siecią Internet,
b) zainstalowana przeglądarka internetowa: Internet Explorer, Mozilla Firefox lub Google Chrome w najnowszej stabilnej wersji (nie starszej niż dwie wersje wstecz),
c) włączenie obsługi technologii Java Script oraz tzw. "cookies".
3. System jest dostępny dla Użytkowników całodobowo za wyjątkiem okresu przeznaczonego na przerwę konserwacyjną przypadającą w godzinach od 2:00 do 4:00 czasu polskiego.
4. Operator, w związku z realizacją prac dotyczących administrowania lub modyfikacji funkcjonalności Systemu, ze względów bezpieczeństwa lub innych przyczyn niezależnych od Operatora, ma prawo czasowo zawiesić dostęp Użytkowników do Systemu w innych godzinach niż podane w §4, punkt 3 na okres niezbędny do wykonania planowanych prac lub wyeliminowania niepożądanych zdarzeń. O planowanych przerwach związanych z prowadzeniem prac konserwacyjnych w Systemie, Operator poinformuje zamieszczając informacje na stronie internetowej https://fryderyk.edu.pl/status
5. System jest wykonany przy użyciu technologii, które pozwalają na korzystanie z niego za pomocą powszechnie używanych typów komputerów osobistych, systemów operacyjnych oraz typów połączeń internetowych. Operator nie gwarantuje jednak i nie odpowiada za to, że każda kombinacja tych elementów będzie umożliwiać korzystanie z Systemu. Operator zastrzega jednocześnie nieograniczoną w czasie możliwość dokonywania zmian konstrukcyjnych, danych technicznych wynikających z modernizacji i postępu technicznego.
6. W niektórych przypadkach w Przeglądarce Internetowej Użytkownika Systemu Aplikacja może zapisywać informacje w plikach cookies.
5
Odpowiedzialność, zobowiązania i uprawnienia
1. Operator dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia należytego dostępu do Aplikacji.
2. W związku z tym, że System podlega rozwojowi i udoskonalaniu Operator ma prawo bez wcześniejszego poinformowania udostępnić Użytkownikowi Systemu nowszą wersję Aplikacji.
3. Operator zapewnia bezpieczeństwo danych. Wszelkie informacje przechowywane w Aplikacji chronione są przy użyciu nowoczesnych technologii, zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa i zasadami poufności.
4. Operator jest uprawniony do przerw w świadczeniu Usług, jeżeli spowodowane są one:
a) koniecznością modyfikacji lub naprawy Systemu,
b) czynnikami niezależnymi od Operatora (np. działaniami lub zaniechaniem działań osób trzecich, działaniem siły wyższej),
c) zaplanowaną przerwą, o której Usługobiorca będzie poinformowany co najmniej z 24h wyprzedzeniem.
5. Operator nie ponosi odpowiedzialności za:
a) treści zapisane przez Użytkowników Systemu w Aplikacji,
b) szkody powstałe w związku z zamieszczeniem przez Użytkowników Systemu bezprawnych lub nieprawdziwych informacji w Aplikacji, c) nienależyte świadczenie Usług spowodowane działaniem lub zaniechaniem działań osób trzecich, a w szczególności dostawców energii elektrycznej, operatorów telekomunikacyjnych, operatorów e-mail oraz operatorów usług hostingowych,
d) szkody wynikłe z działania wirusów komputerowych,
e) szkody następcze i pośrednie, za utratę spodziewanych korzyści oraz za szkody wynikające z utraty danych,
f) jakiekolwiek szkody Użytkownika wynikające z nieprawidłowego udostępniania bądź niemożności udostępniania jego konta z przyczyn technicznych niezależnych od Operatora,
6. Ponadto Operator nie ponosi odpowiedzialności za decyzje i działania Użytkownika Systemu za skutki tych decyzji i działań, ani też za szkody spowodowane działaniem Użytkownika Systemu.
7. Usługodawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą wyłącznie za szkody poniesione przez Usługobiorcę. Odpowiedzialność Operatora jest ponadto ograniczona do powstałej z winy umyślnej szkody rzeczywistej poniesionej na skutek czynności podjętych przez Operatora i nie obejmuje utraconych korzyści. Operator nie ponosi odpowiedzialności za roszczenia odszkodowawcze kierowane przez osoby trzecie przeciwko Usługobiorcy.
8. Za szkody powstałe u Użytkowników Systemu, którym Usługobiorca udostępnił dostęp do systemu wyłączną odpowiedzialność ponosi Usługobiorca.
9. Użytkownik Systemu potwierdza, że jest świadom ograniczeń w zakresie bezpieczeństwa i ochrony informacji podczas korzystania z Systemu, a w szczególności jest świadom: a) o konieczności traktowania Systemu, tak jak większości stron zamieszczonych w Internecie, jako podatnych na działania osób trzecich zmierzających do pozbawienia tych stron mechanizmów bezpieczeństwa i ochrony informacji, b) o możliwości wadliwego działania mechanizmów bezpieczeństwa i ochrony informacji dostępnych w Systemie w wyniku błędów oprogramowania.
10. Szkoła oświadcza, iż bierze pełną odpowiedzialność za działania osób, którym przydziela dostęp do Aplikacji, oraz dołoży wszelkich starań do należytego ich przeszkolenia.
11. Operator zobowiązuje się tworzyć codzienne kopie bezpieczeństwa danych zawartych w ramach Aplikacji i przechowywać je przez co najmniej 14 kolejnych dni. Tym samym Usługobiorcy przysługuje prawo przywrócenia danych z wykonanych i dostępnych kopii bezpieczeństwa w miejsce aktualnych danych Aplikacji.
6
Płatności
1. Usługa jest płatna według aktualnego cennika Dziennika Elektronicznego Fryderyk.
2. Usługobiorcę obowiązuje Tabela Opłat, stanowiąca załącznik nr 1 do Umowy Podstawowej.
3. Szkoła zobowiązuje się do uiszczania opłaty abonamentowej z góry za kolejny, nadchodzący, okres rozliczeniowy na podstawie faktury VAT na wskazany przez Operatora rachunek bankowy w terminie do 7 dni od daty wystawienia faktury, przy czym Operator może określić na fakturze dłuższy termin płatności.
4. Usługobiorca wyraża zgodę na otrzymywania faktur, duplikatów tych faktur oraz ich korekt w formie elektronicznej bez podpisu.
5. Formatem faktury w formie elektronicznej jest plik PDF (Portable Document Format)
6. Faktury dostarczane w formie elektronicznej będą dostarczane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Usługobiorcy.
7. W razie zmiany adresu e-mail Użytkownik zobowiązuje się do pisemnego powiadomienia Operatora o nowym adresie.
8. Za otrzymaną fakturę w formie elektronicznej jest uznawana tylko ta, która zostanie przesłana przez Operatora na wskazany w ust. 6 adres e-mail Użytkownika.
9. W przypadku, gdy przeszkody techniczne lub formalne uniemożliwiają przesyłanie faktur drogą elektroniczną, Usługobiorca zobowiązuje się przyjmować faktury w formie papierowej wysłane pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny Usługobiorcy.
7
Reklamacje
1. Usługobiorca jest uprawniony do składania reklamacji dotyczących świadczonej Usługi.
2. Reklamacja powinna zostać doręczona do Operatora na adres poczty elektronicznej [email protected] lub przesłana listem poleconym na adres siedziby Operatora. Powinna zawierać dane szkoły, opis problemu/zgłoszenia, adres poczty elektronicznej, na który ma zostać przesłana odpowiedź na reklamację. Reklamacja, nie zawierająca danych, o których mowa powyżej nie będzie rozpatrywana przez Operatora.
3. Reklamacje będą rozpatrywane w kolejności ich wpływania do Operatora.
4. Operator rozpatrzy reklamację niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni roboczych od dnia jej otrzymania.
8
Niedostępność usługi - zakres odpowiedzialności
1. Operator ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy wyłącznie w zakresie określonym w Regulaminie, o ile nie przewidziano inaczej w Umowie.
2. Operator nie będzie ponosić odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie postanowień Umowy w przypadku niespełnienia przez Usługobiorcę zobowiązania wynikającego z Regulaminu, Umowy lub warunków specjalnych, w zakresie w jakim niewykonanie przez Usługobiorcę takiego zobowiązania miało wpływ na niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy przez Operatora.
3. Operator nie ponosi odpowiedzialności za niedostosowanie i wady urządzeń pośredniczących w dostępie do Aplikacji i nie dokonuje ich naprawy, regulacji lub adaptacji.
9
Obsługa klienta
1. Operator zapewnia wsparcie techniczne i asystę techniczną przez cały okres trwania umowy w dni robocze od 8:00 - 16:00.
2. Usługobiorca ma możliwość kontaktu:
a) telefonicznego, pod numerem telefonu: 17 862 15 06 6
b) elektronicznego, pod adresem: [email protected]
3. Zgłoszenie do Obsługi Klienta może dotyczyć:
a) oferowanych Usług oraz zasad korzystania z Usług,
b) przyjmowania reklamacji,
c) awarii Systemu.
4. Czas reakcji na zgłoszenie może wynosić do 1 dnia roboczego. Operator dołoży wszelkich starań, aby zgłoszenie niezwłocznie rozpatrzyć, a w przypadku stwierdzenia niedostępności usługi dołoży wszelkich starań by niezwłocznie przywrócić dostępność systemu.
10
Czas obowiązywania umowy
1. Umowa zawierana jest na czas określony.
2. Strony mogą rozwiązać umowę na miesiąc przed zakończeniem aktualnie opłaconego okresu rozliczeniowego.
3. Usługobiorca uprawniony jest do rozwiązania Umowy w formie pisemnej ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy Usługodawca rażąco narusza postanowienia Umowy. W szczególności, gdy korzystanie z dziennika elektronicznego Fryderyk będące przedmiotem Umowy nie jest możliwe, a Operator nie usunie zaistniałych nieprawidłowości.
11
Postanowienia końcowe
1. Niniejsza treść Regulaminu wchodzi w życie z dniem zamieszczenia w serwisie.
2. Operator uprawniony jest do dokonania zmiany postanowień Regulaminu w całości lub w części, w każdym czasie, bez konieczności podawania uzasadnienia wprowadzonych zmian.
3. W przypadku zmiany Regulaminu, jego doręczenie Usługobiorcy odbywać się będzie poprzez umieszczenie go na stronie internetowej https://fryderyk.edu.pl/regulamin.html na 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania regulaminu w zmienionym brzmieniu.
4. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem znajdują zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w szczególności przepisy kodeksu cywilnego, oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
5. Usługobiorca oświadcza iż rozumie zapisy regulaminu, oraz zgadza się z jego postanowieniami.
6. Sądem właściwym dla rozpatrywania ewentualnych sporów mogących powstać w wyniku wykonywania postanowień niniejszego Regulaminu jest sąd właściwy dla siedziby Operatora.
ADRES
Netro42 Sp. z o.o. Oddział w Polsce
Króla Kazimierza 18
35-061 Rzeszów
KONTAKT